Logo van het Musee Ducal Bouillon Sectie Museum
Museum sectie

[ rivaliteiten onder de fir! ]

Geïnspireerd door de meest emblematische historische perioden van Bouillon, zet het Ducal Museum aan het eind van het jaar zijn vele interesses in via een rijke bibliografie speciaal voor u uitgekozen en toegewijd aan alle doelgroepen, inclusief jonge lezers!

Fijne geïllustreerde boeken, prachtige humoristische jeugdliteratuur, historische romans, biografieën, tentoonstellingscatalogi, werken die de ontvangen ideeën deconstrueren, meer dan 60 referenties wachten op u om u te interesseren op een zeer vaak verrassende manier in de Middeleeuwen, de kruistochten, de prachtige bestiaries, de intriges van de Verlichting, de geschiedenis van mode en kleding, verhalen, woorden en uitdrukkingen van de Franse taal, cartofilie; niet te vergeten de talrijke publicaties gewijd aan het Ducal Museum aan Bouillon en zijn geschiedenis.

Met andere woorden, degenen die willen lezen om te cultiveren terwijl ze plezier hebben, zullen hun geluk vinden en zullen ongetwijfeld bijdragen aan dat van anderen! Ah, heilige kerstfeest!

De museumboekhandel retourneert regelmatig nieuwe boeken. Volg een rondleiding, je zult waarschijnlijk een aantal mooie ontdekkingen doen!

laten we praktisch zijn

Wanneer? Van zaterdag 22 december 2018 tot zondag 6 januari 2019, van 10:00 tot 17:00 uur, behalve op de 24e en 31e van 10:00 tot 16:00 uur. Gesloten op 25 december en 1 januari.
Waar? Binnenplaatsingang Pierre Rousseau (naast het Hôtel de Ville)
Hoe? Gratis toegang
Betaling? Bankkaarten geaccepteerd